-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3438 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

پوشيدن لباسهاي تنگ و چسبناك و بدن نما، براي مردان و زنان، چه آثاري به همراه دارد؟

معلوم است كه پوشيدن اين گونه لباسها ميتواند آثار نامطلوب و عواقب بدي را به دنبال داشته باشد، كه در اين جا به طور خلاصه، به برخي از آنها اشاره ميكنيم:

1. شخصيت انساني زن و مرد، سقوط ميكند، چرا كه ارزش هر دو، تا حدّ يك كالاي لوكس، تنزّل پيدا ميكند و اين سقوط، به نوبة خود، سبب فاجعة بزرگ انساني و ملّي ميشود.

2. التهاب و بيماريهاي رواني را در جامعه افزايش ميدهد: التهاب و هيجان روحي بينندگان، هر لحظه با ديدن صحنة تازهاي افزايش مييابد، از آن جا كه ارضاي غريزة جنسي، در همة موارد دلخواه، ممكن نيست، سبب به هم خوردن تعادل روحي ميگردد; افزون بر اين، افراد مؤمن، بر اساس فطرت انساني و اعتقادات مذهبي خود، در برابر اين گونه اعمال، دچار فشارهاي روحي ميشوند.

3. سلامت جسماني افراد را نيز كاهش ميدهد; چون هيجانهاي روحي و فكري، ميتواند سبب ضايعات عضوي و احشايي، و عامل بيماريهاي معده و روده باشد; بنابراين، تنها از راه دوري از اين گونه لباسها، است كه ميتوان سلامت را به دست آورد.

4. جذابيّت زنان، در جامعه كاهش مييابد، زيرا واقعيت اين است كه بي حجابي و خودنمايي، از جذابيّت زن كاسته، كشش و جاذبة او را در چشم مرد كاهش ميدهد; در مقابل، پوشش زن، جذابيّت او را در نظر جنس مخالف بيشتر كرده، تلاش جنس مخالف را براي وصالش، فزوني خواهد بخشيد.

5. امنيت زنان در استفاده از اين گونه لباسها، از بين ميرود و اين گونه اعمال، مردان را به كانون خطر جدي براي زناني كه خودنمايي، آنها را تحريك نمودهاند، تبديل ميكند، و امنيت فردي آنان را بر هم ميزند.

6. ارزشهاي متعالي در جامعه ضعيف ميشود، به خاطر اين كه ترويج فرهنگ خودآرايي و خودنمايي، افكار جامعه را به سوي امتيازات ظاهري و زيباييهاي جسمي، متوجه خواهد ساخت، و ارزشهاي واقعي، مانند علم، اخلاق، ادب و هنر، اخلاق و معنويّت، اهميت خود را در جامعه از دست خواهد داد، و اين تضعيف، زمينة تسلط همه جانبة دشمنان وغارتگران جهاني را فراهم ميآورد; بنابراين، اينها، آژير خطر براي جوامعي است كه چشم بسته، به تقليد از جوامع غربي ميپردازند و به جاي استفاده از تجربههاي مثبت آنها، نتايج بد آنان را سرمشق زندگي خود ميكنند.

قرآن كريم نيز، از اين عمل نهي فرموده و ميفرمايد: وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَ لاَتَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَـَهِلِيَّةِ الاْ ?ُولَيَ وَ أَقِمْنَ الصَّلَوَةَ وَ ءَاتِينَ الزَّكَوَةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَه;(احزاب،33) و در خانههاي خود بمانيد، و هم چون دوران جاهليت نخستين ]در ميان مردم[ ظاهر نشويد، و نماز را برپا داريد، و زكات را بپردازيد، و خدا و رسولش را اطاعت كنيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.